Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Hradečáci by rádi jezdili do Prahy vlakem rychleji, plány na to již jsou. Pomoc by měla i konkurence

 
pondělí, 26. srpna 2019, 18:33

Hradec Králové a Pardubice. Města, která jsou od sebe necelých 15 kilometrů. Zatímco to první je považováno za město autobusové dopravy, to druhé za město vlakové. Obyvatelé Hradce ale doufají, že se vlaková situace zlepší na úroveň Pardubic. Plány na zrychlení vlakové dopravy z Hradce již jsou, zatím ale jen na papírech.

Rychlíkem se z Hradce do Prahy dostanete za 1 hodinu a 40 minut, což je nejrychlejší přímá linka na hlavní nádraží. Z Pardubic se do hlavního města podíváte ale již za 53 minut. Samozřejmě, vlakový spoj z vedlejšího města má do Prahy rychlejší a kratší spojení nicméně zároveň, paradoxně, dražší. 

Hradec má sice s Prahou přímé spojení po dálnici D11 a na Černý most se cestující z terminálu dostanou autobusem do hodiny. Jenže statistika je neúprosná. Autobusová doprava oproti té vlakové upadá. Cesta vlakem je pro mnoho cestujících příjemnější. Pardubice se mohou pyšnit silnou konkurencí na kolejích. Regio jet, který v Hradci před lety působil na autubosových linkách ale skončil, jelikož bylo evidentní, že lidé radši pojedou vlakem, ačkoliv bude jejich cesta o 40 minut delší. 

Hradce do Prahy za hodinu? Na papírech plán už existuje

Leoexpress i Regio jet se staly konkurencí Českých drah, a na kolejích v Pardubicích tak vzniká boj, z kterého těží pouze zákazník. V Hradci ale na kolejích zatím konkurence neexistuje. Zlepší se to do budoucna? Ani jedna soukromá společnost se zatím na dotaz, zda do budoucna plánuje se společností vstoupit do Hradce, neodpověděla. Jistě se ale uvažuje o tom, že by jízda z Hradce do Prahy byla rychlejší.

Cílem je zkrátit tuto cestu na 55 minut do stanice Praha – Vysočany a 62 minut na hlavní nádraží. Mezi Velkým Osekem a Hradcem Králové přibude kvůli tomu jedna kolej. Urychlit by to mohla plánovaná dvojkolejka u Chlumce nad Cidlinou. Jenže stavět by se mělo začít až tak za 6 let. 

Zatím ale Hradečákům nezbývá nic jiného. Pokud chtějí být na hlavním nádraží v Praze co nejrychleji, vyplatí se jim dokonce jet vlakem z Hradce do Prahy s mezizastávkou v Pardubicích. Tato trasa trvá necelou hodinu a půl, tudíž ještě rychleji než přímou cestou z Hradce do hlavního města. Je ale nutné dodat, že si cestující výrazně připlatí, takže se to v mnoha ohledech nevyplatí.

Realizace stavby by v takovém případě mohla probíhat v období let 20252030,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Zda to tak opravdu bude, se uvidí za pár let. 
 

Napsal Martin Doležal | Foto Pixabay.com
 


 

Kam dál?

Řidič měl v krvi čtyři promile. Usnul za volantem uprostřed silnice

pátek, 23. srpna 2019, 11:58

Včera v půl jedenácté dopoledne přijali policisté na tísňové lince oznámení o možné zdravotní komplikaci padesátiletého řidiče,...

Úprkova ulice je během rekonstrukce zcela uzavřená. Řidiči musí volit...

čtvrtek, 22. srpna 2019, 14:34

V pondělí byla za úplné uzavírky zahájena oprava vozovky v ulici Zámostí v úseku mezi ulicemi Úprkova – Holubova. Řidiči ani...

FOTO: Řidič poslal svoje auto na odpis. To následně začalo hořet

středa, 21. srpna 2019, 14:57

Hasiči z Královehradeckého kraje včera zasahovali celkem u 23 událostí. Vyjížděli k dopravním nehodám i k letecké havárii.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

STUDIE: Neobydlených bytů jsou v Praze nižší jednotky procent

Podíl neobydlených bytů na celkovém bytovém fondu v Praze jsou nižší jednotky procent. Vyplývá to ze studie poradenské firmy KPMG, kterou máme k dispozici. Podle posledních dostupných údajů je v hlavním městě 46 tisíc neobydlených bytů, bytový fond tvoří zhruba 600 tisíc bytů. Jak uvedl odborník na nemovitosti v KPMG Pavel Dolák, počet skutečně prázdných bytů je menší.

Zeman vyznamená Klause či Kusturicu, Babiš již seznam podepsal

Bývalý prezident Václav Klaus, válečný veterán Emil Boček, srbský filmový režisér Emir Kusturica nebo prezident Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslav Kala by měli být mezi osobnostmi oceněnými prezidentem Milošem Zemanem letos 28. října. Pražský hrad seznam vyznamenaných každoročně tají, některá jména ale v uplynulých měsících zveřejnil sám Zeman. Ředitel hradního protokolu Vladimír Kruliš řekl, že všichni kandidáti na vyznamenání již o rozhodnutí prezidenta ví. Seznam také již spolupodepsal premiér Andrej Babiš (ANO).

ČSSR tlakem na řešení emigrace z NDR uspíšila pád berlínské zdi

Československá vláda na podzim 1989 tlačila na Německou demokratickou republiku, aby vyřešila krizi na západoněmecké ambasádě v Praze, přes níž se od jara pokoušely dostat na Západ tisíce východních Němců. Podle historika Oldřicha Tůmy z Ústavu pro soudobé dějiny tím uspíšila pád berlínské zdi. Praha a východní Berlín byly přitom do poslední chvíle blízcí spojenci, kteří si přáli udržení statu quo.