Počasí dnes9 °C, zítra8 °C
Čtvrtek 18. dubna 2024  |  Svátek má Valérie
Bez reklam

FOTO: Stavba dálnice D11 pokračuje! Začala výstavba 420metrového mostu

Stavba zhruba 16 km dlouhého úseku dálnice D11 od Kuklen po Smiřice zatím běží podle harmonogramu. Zatímco na úseku Kukleny – Předměřice se nyní realizují přeložky inženýrských sítí, od Předměřic po Smiřice je stavba prakticky již celá založena a u Trotiny se stavějí pilíře nejdelšího mostu celého úseku.

Stavba dálnice D11 od Kuklen po Smiřice je rozdělena na dva úseky a v konsorciu je realizují společnosti Eurovia, Metrostav a Swietelsky. Na prvním úseku z Kuklen po Předměřice probíhají nyní především práce na přeložkách inženýrských sítí.  „Ve srovnání se zbytkem stavby je samozřejmě okolí Hradce plné vodotečí a přeložek závlah nebo inženýrských sítí vedoucích elektřinu, plyn, vodu či optické kabely.

"Dálnici musejí všechny sítě podcházet kolmo ke stavbě, takže v okolí Hradce Králové se pracuje nyní především na těchto přeložkách,“ vysvětluje ředitel závodu Čechy východ společnosti Eurovia CS Michal Šumpík. Stavbaři musejí často při stavbě spolupracovat i se zemědělci, kteří potřebují zavlažovat pole, která přímo navazují na prostor stavby a přerušení dodávek vody by mohlo představovat velké riziko pro úrodu.

Zemní založení stavby, které obsahuje zejména přesuny velkého množství zeminy, začne na tomto prvním stavebním úseku už v průběhu srpna 2019. Jen pro představu: na celém úseku 1106 od Hradce po Smiřice by měly být přesunuty téměř 2 miliony kubíků zeminy.

Nejtěžší část stavby začala

Druhý úsek stavby 1106 z Předměřic po Smiřice je nyní už stavebně založen. Přesuny zeminy budou letos z větší části dokončeny a stavbaři se soustředí na budoucí odvodnění dálnice pomocí instalace kapacitních vodotečí a zakládání nadzemních prvků. „Tím největším je nejdelší, 420 metrů dlouhý, most úseku u Trotiny.

"Na místě jsem se přesvědčil, že zakládání mostních pilířů, které právě probíhá, je velmi náročný proces. Předcházejí mu mimo jiné i laboratorní zkoušky zeminy,“ říká senátor Jaroslav Malý. Experti před i při zakládání pilířů odebírají do pytlů vzorky zeminy, které následně v laboratoři zkoumají.

Například zjišťují, jak moc je tamní zemina stlačitelná a zda je nutné její okolí zpevnit třeba kamenivem.  Na místě nyní pracuje několik jeřábů, válců nebo vrtných souprav a vibračních beranidel. Založení mostů, které je prováděno pomocí železobetonových pilot, sahá až do hloubky 10 m. 

Do konce roku má být hotova většina zemních prací 

Na stavbě se momentálně pohybuje zhruba 300 lidí a 60 nákladních vozů. Do konce roku 2019 má být hotová většina zemních prací, při níž se počítá až s dvojnásobným počtem pracovníků.  "Řada prvků, které jsou nyní vidět, před otevřením dálnice zcela zmizí. Třeba některé velké deponie ornice a podorniční zeminy jsou dočasné. Po finálních úpravách bude tento materiál navezen na náspy, oset travou a osázen stromy," vysvětluje Šumpík. Stejně tak zmizí kontrolní geodetické body, které nyní viditelně „čouhají“ z budoucí dálnice v podobě oranžových trubek. 

Začala stavba nejdelšího mostu na dálnici D11

Neděle, 18. srpna 2019, 10:15

Začala stavba nejdelšího mostu na dálnici D11
Začala stavba nejdelšího mostu na dálnici D11

Autoři | Tisková zpráva | Foto Navimedia

Štítky dálnice, Smiřice, Dálnice D11, Kukleny, zemina, Trotina, Hradec Králové, Eurovia CS, Metrostav, Česko

FOTO: Stavba dálnice D11 pokračuje! Začala výstavba 420metrového mostu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.