Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Smutný rekord. V hradeckém kraji vzrostl o 100 % počet případů volání za jízdy

 
úterý, 13. srpna 2019, 14:38

V Královéhradeckém kraji o více než 100 procent vzrostl počet případů, kdy policisté přistihli řidiče při jízdě s mobilním telefonem v ruce nebo jiným hovorovým zařízením. Letos těchto případů evidují 1418, loni za stejné období 557. Novinářům to dnes sdělila Magdaléna Vlčková z krajského policejního ředitelství. Podle policie jde o velmi nebezpečné chování. Řidičům za to hrozí pokuty, na místě do tisíce korun, ve správním řízení od 1500 do 2500 korun a dva trestné body.

"Statistika dokazuje nezvykle velký meziroční nárůst tohoto velmi rizikového chování. Nevěnování se řízení je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod, a to včetně těch tragických," uvedla Vlčková.

Loni v Královéhradeckém kraji policie zaznamenala 5074 dopravních nehod, které byly ve většině případů zapříčiněny právě tím, že se řidič dostatečně nevěnoval řízení. "K zadokumentování těchto přestupků policisté používají monokulární dalekohled, který dokáže chování řidiče zaznamenat až na vzdálenost 800 metrů. Předsunuté hlídky pak o zjištěných přestupcích informují kontrolní stanoviště, na nichž policisté přestupce zastavují. Policisté ale také používají fotoaparáty či kamery," uvedla Vlčková.

Loni zemřelo na silnicích méně lidí

Z hlediska počtu a následků dopravních nehod byl loňský rok v Královéhradeckém kraji příznivý. V roce 2018 zemřelo na silnicích při nehodách 18 lidí, o šest méně než v roce 2017. Je to nejméně usmrcených lidí od roku 1961. Bylo to zároveň nejméně obětí na životech ze všech regionů ČR. Počet nehod v kraji loni meziročně klesl o 89. Největším počtem dopravních nehod se policisté v roce 2018 zabývali na Hradecku, a to 1631 případy, což bylo o 99 méně než předloni. Naopak nejméně nehod, 615, bylo na Rychnovsku, což představuje pokles o 34 nehod.

Co do počtu nehod v Královéhradeckém kraji vedou přetížené silnice první třídy a velká města, jako jsou Hradec Králové nebo Trutnov. Nehody ve městech ale nepatří zpravidla k nejvážnějším.

Napsal(a) ČTK
 


 

Kam dál?

Nejlepší Univerzita? Podle mezinárodního hodnocení ta v Hradci!

pondělí, 12. srpna 2019, 20:58

Organizace Times Higher Education zveřejnila výsledky mezinárodního hodnocení vysokých škol European Teaching Ranking 2019....

Policie je v pozoru. Blíží se proslulý festival Hip Hop Kemp

pondělí, 12. srpna 2019, 17:20

S dočasnými dopravními omezeními budou muset od 13. do 18. 8. 2019 počítat nejen Hradečci, ale zejména přijíždějící návštěvníci...

Opuštěných koček každoročně přibývá. Lidé často volají policii...

pondělí, 12. srpna 2019, 12:30

Městská policie Hradec Králové přijímá ročně stovky upozornění na toulavé kočky s žádostmi na jejich odchyt. Počet takových...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

Většina obchodů a restaurací, které kontrolovala Česká obchodní inspekce na pražském letišti v Ruzyni, diskriminovala zákazníky mluvící jiným jazykem než česky a neinformovala spotřebitele o ceně výrobků. Vedle toho ani u jednoho ze šesti kontrolovaných prodejních automatů v odletových halách terminálů 1 a 2 inspektoři nezjistili žádné porušení zákona. Novinářům to dnes sdělil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Varnsdorf ukládá řidičům pokuty nezákonně, míní ombudsman

Ústecký krajský úřad toleruje protiprávní jednání Městského úřadu Varnsdorf. Alespoň to konstatuje ombudsman Anna Šabatová. Úřad totiž ukládá pokuty za překročení rychlosti na základě nezákonných důkazů od soukromého provozovatele radarů.

VIZUALIZACE: Jak bude vypadat Václavák po rekonstrukci? Vrátí se tramvaje a přibydou stromy

Radní pražského magistrátu během včerejšího jednání schválili návrh proměny Václavského náměstí. Aktuální návrh umožní vést tramvajovou trať horní částí náměstí a ve středu vytvořit promenádu pro pěší. Naopak v plánu zůstává rozšíření chodníků, nové stromořadí, samostatný pruh pro cyklisty a snížení počtu parkovacích míst.